Aplicații

Configurarea unui RSS-Feed pentru reţelele sociale

septembrie 28, 2011

Tehnologia RSS este concepută pentru livrarea instantanee a informaţiei către utilizator de pe un site sau blog. Fiind abonat la un canal RSS, cititorul nu vai mai vizita fiecare site în parte pentru a-i vedea actualizările. Cu ajutorul tehnologiei RSS el va fi informat în mod automat despre tot ce e nou pe site – conţinut, fişiere sau orice alte componente care se modifică.

Tehnologia RSS poate fi utilizată pentru cross-posting-ul informaţiilor noi de pe blogul tău pe Twitter sau Facebook, adăugându-se şi un link către sursă. Mai jos îţi arătăm cu să faci cross-posting pe Facebook şi Twitter cu ajutorul RSS.

Facebook

Popularitatea Facebook a crescut mult în ultimii ani. Această reţea socială oferă posibilităţi excelente de comunicare atât prietenilor şi persoanele apropiate care doresc să fie mereu în contact, cât şi pentru companiile care tind să se facă cunoscute cu ajutorul reţelelor de socializare. O soluţie excelentă pentru ambele situaţii este crearea unui RSS-feed pe Facebook. Ca rezultat, toate publicaţiile de pe blogul dvs. sau de pe un oarecare alt site vor fi postate automat şi pe pagina Facebook. Pentru companii publicarea noutăţilor din blog pe peretele paginii din Facebook este o modalitate reuşită să-şi ţină clienţii la curent cu toate evenimentele ce au loc.

Publicarea noutăţilor din blog pe pagina Facebook se poate face cu ajutorul aplicaţiei RSS Graffiti, care se găseşte pe Facebook. Pentru început permite aplicaţiei să îţi acceseze profilul Facebook. Dă clic pe butonul “Click HERE to authorize RSS Graffiti”:

În continuare permite aplicaţiei să îţi acceseze informaţiile:

După un clic pe butonul Allow aplicaţia va fi instalată. Nu îţi rămâne decât să o configurezi.

Începi configurarea RSS Graffiti cu adăugarea adresei Feed-ului:

După aceasta se va afişa o fereastră cu mai multe etichete. În eticheta Basic se completează adresa Feed-ului, denumirea sursei şi adresa sursei. Tot aici se indică modalitatea în care doreşti să se afişeze informaţia publicată: Standard, Compact, Satus updates:

Eticheta Filter permite să indici data din care se vor publica informaţiile de pe blog în Facebook. Prin urmare, de pe blog se vor direcţiona spre Facebook articolele scrise nu mai devreme de data indicată.

În eticheta Schedule se va specifica cât de des aplicaţia trebuie să verifice dacă sunt actualizări pe blog şi câte noutăţi să fie publicate dintr-o singură dată.

După ce setările sunt făcute le salvezi şi conectezi RSS-Feed-ul cu un clic pe ON.

 

 

Twitter

Dacă doreşti să adaugi linkuri cu actualizările blogului tău pe Twitter, o poţi face folosind una din multele programe-client care permit să direcţionezi exportul de material de pe orice site pe Twitter. Un astfel de program este propus de serviciul online twitterfeed.com. Procedura începe cu înregistrarea, după care se trece la crearea unui RSS-Feed:

Pasul 1. În fereastra care se deschide se completează denumirea Feed-ului şi URL-ul blogului sau URL-ul Feed-ului. E de dorit să se testeze dacă RSS-Feed-ul este activ – se face apăsând pe „test rss feed”

Pasul 2. Indici că informaţiile vor fi direcţionate spre Twitter şi dai clic pe butonul „Authenticate Twitter”.

Intrând în contul personal Twitter apeşi butonul Allow pentru a permite aplicaţiei să publice actualizări de pe blog în Twitter. După ce serviciul e activat cu succes, finisezi procedura cu All Done.