Cazuri de succes

Moldcell şi reţelele sociale

septembrie 30, 2011

Moldcell nu are nevoie de prezentare :) Cu toate acestea, chiar şi o companie mare şi binecunoscută trebuie să depună efort pentru a avea succes în social media. E important însă să ţinem cont de faptul că companiile de acest nivel comunică, în mare parte, cu clienţii săi reali.

În ultimele 3-4 luni se observă o creştere considerabilă a numărului fanilor Moldcell pe Facebook, care au devenit mult mai activi decât înainte. Iată cum se lucrează în acest domeniu şi ce rezultate se ating:

Moldcell şi social media. Date şi cifre:

Moldcell ocupă a doua poziţie în Moldova după numărul de fani pe Facebook. Prima poziţie revine companiei Orange, cu peste 35000 de fani. Moldcell are peste 26000 de fani pe Facebook, circa 8300 de fani pe Odnoklassniki şi este urmărită de peste 500 de fani pe Twitter. În plus, Moldcell e prezent şi pe YouTube, cu circa 130 de abonaţi.

Canalul de comunicare de bază pentru care a optat Moldcell este Facebook, pe Twitter sunt de obicei postate automat notificări despre noutăţile de pe Facebook. Cu toate acestea, compania nu lasă fără răspuns mesajele utilizatorilor Twitter. Totodată, se lucrează şi pe Odnoklassniki, am fost mirat să văd una ca asta:


Facebook

Potrivit informaţiilor oferite de socialbakers.com, datele cu privire la creşterea numărului de fani ai Moldcell sunt următoarele: 1461 fani în decursul ultimelor 7 zile, 4190 în ultimele 14 zile, pe parcursul unei luni – 5264 fani.

Iată prezentarea grafică a creşterii numărului de fani în ultimele 6 luni:

Datele pentru ultima lună:

Ce contribuie la creşterea numărului de fani şi la caracterul activ al acetora?

Cea mai importantă este comunicarea. Angajaţii companiei nu doar actualizează pagina, afişând oferte şi noutăţi, dar şi comentează, răspund la întrebările utilizatorilor şi menţin un dialog informal. În afară  de noutăţile legate de activitatea companiei, pe pagina de Facebook se publică noutăţi din domeniul noilor tehnologii, se prezintă telefoane mobile noi etc. (Bloggers News)

Mesajele nu conţin neapărat un link la vreo ştire, anunţ etc. Aici, de exemplu, se discută implementările noi de pe Facebook:

Un factor important de succes s-a dovedit a fi publicitatea offline a aplicaţiei I Love Moldova. Proiectele speciale, precum concursurile şi aplicaţia (joaca) I Love Moldova, contribuie la creşterea interesului pentru brand, astfel că astăzi pagina aplicaţiei I Love Moldova a adunat peste 1500 de  Like-uri, mii de utilizatori şi-au instalat deja această aplicaţie.

Răspunsuri prompte:

Bineînţeles, lucrurile nu pot sta mereu fantastic de bine! Se mai întâmplă şi ignorare :)

Pe curând :)