Cazuri de succes

Muzica de calitate şi ascult.eu

septembrie 29, 2011

În rubrica „Cazuri de succes” vom prezenta exemple reuşite de promovare  prin social media. Vor fi nu doar poveşti plictisitoare de succes, dar şi istorii distractive. În cadrul rubricii vom examina companii şi proiecte atât din Moldova, cât şi de peste hotare.

Primul proiect pe care am decis să-l prezentăm în această rubrică nu a fost ales la întâmplare. Din start proiectul a fost promovat în special pe reţele sociale – idee utopică, după părerea unora. Cum e posibil să lansezi un proiect şi să speri că succesul şi popularitatea îi vor fi asigurate de reţelele sociale? Doar o campanie publicitară pe cele mai vizitate site-uri, optimizarea SEO şi alte mecanisme ale timpului nostru sunt indispensabile, vor spune unii! Şi totuşi e posibil…

Ascult.eu – este, în primul rând, un proiect unic şi interesant. Pe site poate fi ascultată muzica care e mixată la moment în unul din cluburi, de asemenea poate fi găsită şi o arhivă a înregistrărilor. Stiluri muzicale – house, tech house,  deep, progressive house, club, lounge, dupstep, funk  s.a.

Ascult.eu şi rolul reţelelor sociale în promovarea proiectului

Încă din startul proiectului accentul a fost pus pe promovarea în reţelele sociale, astfel că începutul a fost unul ambiţios. Proiectul a fost prezentat în cele mai populare reţele sociale: Facebook, Odnoklassniki, Vkontakte, dar şi faces.md. În scurt timp însă atenţia a fost concentrată doar pe Facebook şi Twitter.

O decizie corectă. Deseori se întâmplă că proiectele şi companiile ajung să fie promovate peste tot! Nu doar în reţelele sus-menţionate, dar şi în alte servicii de socializare. Sunt create conturi chiar şi pe Youtube, unde nu se mai publică nimic. În cazul campaniilor publicitare de amploare aceste acţiuni ar putea fi binevenite, dar promovarea în diferite reţele sociale trebuie organizată corect. Un simplu cross-posting al mesajelor este inefectiv, iar o prezenţă activă în toate reţelele sociale este un obiectiv greu de realizat pentru începători. Nu este neapărat să se facă promovarea peste tot! Eficienţa se poate atinge făcându-se accent chiar şi pe o singură reţea socială.

Ascult.eu – date şi cifre:

În prezent 80% din traficul pe site-ul Ascult.eu este asigurat de reţelele sociale, se înregistrează o creştere continuă a numărului de vizitatori unici. Pagina proiectului pe Facebook are deja peste 2500 de fani, în Twitter – peste 200. Potrivit statisticilor Facebook Insights muzica de pe site este ascultată nu doar în Moldova, dar şi în România, Italia,  SUA, Rusia şi alte ţări. Organizatorii de evenimente şi DJ-ii publică în conturile reţelelor sociale linkuri la fişierele lor muzicale, postate pe ascult.eu.

Iată cum arată fişierul înregistrării de la un eveniment muzical care a avut loc. E foarte simplu, apeşi „play” şi asculţi… pot fi găsite fişiere ale unui DJ sau club anumit.

E de remarcat faptul că după publicarea pe Facebook a linkului la fişierul Orange Music White Night, acesta a adunat peste 200 de like-uri în doar câteva ore. Alte evenimente transmise de ascult.eu nu rămân nici ele neapreciate.

Pentru cei care planifică să-şi prezinte proiectul pe reţelele sociale: e important nu doar să se publice noutăţi şi linkuri la proiect, dar şi să se menţină comunicarea informală. De exemplu:

Sau aşa – o colecţie de poze cu băuturi, savurate în timpul lucrului AscultEuDrinks

Despre proiect:

Astăzi întâmpinăm tot mai des DJ-uri celebri în cluburile din Moldova. Muzica de calitate, mixată în direct, nu mai este o irealitate. Poţi savura muzica bună mergând la petrecerile pe care ţi le oferă cluburile. Dar dacă nu este totdeauna posibil, există o soluţie excelentă – proiectul exclusiv www.ascult.eu, creat pentru a aduce muzica live aproape de oricine, indiferent de locaţie.

Pe www.ascult.eu poţi asculta muzica care e mixată la moment în unul din cluburi, tot aici afli care sunt evenimentele muzicale care urmează. În plus, găseşti înregistrări de la petrecerile care au avut loc. ascult.eu a creat subcategorii complexe astfel încât poţi alege muzica pe care să o asculţi în dependenţă de clubul unde a răsunat sau DJ-ul care a mixat. Ai parte aici de muzică live în stil house, tech house,  deep, progressive house, club, lounge, dupstep, funk s.a.

Iată şi atmosfera obişnuită de lucru în cadrul proiectului :)