Cazuri de succes

Transmisiuni live de la cele mai importante evenimente din Moldova

septembrie 30, 2011

Video-ul este o modalitate accesibilă de transmitere a informaţiei. Astăzi, când internetul e pregătit să le ofere, proiectele video ajung să fie deosebit de actual actuale. Datorită efectului de noutate şi interactivităţii sale, conţinutul video este foarte căutat. La rândul lor se dezvoltă rapid şi reclamele video, iar spoturile video devin un instrument de marketing eficient, utilizat din plin în promovarea internet-proiectelor. Experţii afirmă că piaţa de conţinut video va fi în continuă dezvoltare. În anul 2010 numărul fişierelor video postate pe internet s-a dublat, iar pentru următorii cinci ani se prognozează o creştere de circa 10 ori.

În Moldova există deja posturi de televiziune cu transmisiune pe internet, există proiecte ce prezintă în special conţinut video. Astăzi însă nu vom discuta la general, dar vom vorbi despre Privesc.Eu în parte. Presupun că mulţi cunosc deja acest proiect şi printre cititori sunt şi fani ai proiectului, deoarece acesta se bucură de popularitate în Moldova.

Privesc.Eu şi social media:

Reţelele sociale nu asigură completamente traficul site-ului, şi totuşi determină un număr semnificativ  de vizitatori să acceseze privesc.eu, contribuind şi la popularizarea proiectului. Spre exemplu butonul „Like” de pe Facebook poate ajuta la mediatizarea unui eveniment, a unei conferinţe, şedinţe etc. transmise în direct.

Aprecierile pozitive din partea spectatorilor se pot citi chiar pe peretele paginii Privesc.Eu de pe Facebook :) Iată câteva dintre ele:

Merită atenţie şi modul în care spectatorii sunt îndemnaţi să urmărească o transmisiune Live – nu este doar un simplu mesaj cu un link ataşat, de exemplu:

Iată şi o ofertă inedită din partea proiectului :)

Privesc.EU – date şi cifre

Câteva cifre: pagina proiectului pe Facebook a adunat deja peste 6200 de fani, în Twitter sunt peste 900. Privesc.eu are şi un canal pe YouTube care, deşi nu prezintă o direcţie prioritară a proiectului, are circa 156 de abonaţi şi a adunat în decursul unui an şi jumătate circa 200.000 vizualizări.

Iată un mesaj postat pe Facebook pe 8 septembrie. Peste o lună şi jumătate proiectul are deja 6245 de fani. Acest rezultat a fost atins fără a se recurge la publicitatea pe Facebook.

Promovarea proiectului se datorează neapărat şi widgetului („televizorului”) pe care îl oferă. Oricine poate plasa acest widget pe site-ul sau blogul său. De exemplu, un astfel de „televizor” este instalat pe site-ul trm.md (TeleRadio Moldova). Widgetul transmite materiale live chiar pe site-ul unde este plasat şi pune la dispoziţia utilizatorilor o arhivă a transmisiunilor anterioare. Pe 9 septembrie 2011 Privesc.Eu a trecut de 100 mln de widgeturi servite. Privesc.eu a ajuns să fie o sursă de informaţie şi pentru mass-media – jurnaliştii apelează la aceste materiale video atunci când întocmesc buletinele de ştiri.

Privesc.Eu în lucru:

Despre proiect:

Privesc.eu este un proiect online care vine sa pună la dispoziţia tuturor transmisiuni Live de la cele mai importante evenimente din Moldova şi România. Materialele video sunt transmise live pe internet şi nu sunt însoţite de comentariile prezentatorilor. Astfel spectatorul îşi poate crea propriile impresii şi concluzii cu privire la evenimentele care au loc.

Privesc.eu a creat o arhivă a materialelor video care pot fi vizualizate oricând. Proiectul propune şi un „televizor” care poate fi plasat gratuit pe alte site-uri şi blog-uri. Vizitatorilor privesc.eu le stă la dispoziţie un chat live pentru comentarea reportajului transmis.

În cele din urmă, amintim un discurs:

În cadrul unei conferințe susţinute, CEO-ul companiei Google, Eric Schmidt, a vorbit despre dezvoltarea internetului în următorii 5 ani. Iată două dintre ideile pe care le expune cu privire la dezvoltarea video-ului în internet:

— În următorii cinci ani rapiditatea internetului va creşte considerabil în întreaga lume şi viteza medie a internetului de banda largă pentru utilizatorii de rând va depăşi 100 Mbps. Orice diferenţe dintre televiziune, radio şi internet vor rămâne în trecut.

— „Începem să câştigăm bani cu YouTube”, conţinutului video îi va reveni o parte tot mai mare din întreg conţinutul internetului.

Referindu-ne la prima idee putem afirma că Moldova se situează pe poziţii de frunte în clasamentul ţărilor cu cel mai rapid internet din lume. Cu siguranţă că în viitorul apropiat vor apărea tot mai multe canale video cu transmisiune Live, se va dezvolta şi blogosfera, oferind bloguri video, vor fi lansate tot mai multe proiecte video.