Blogosferă   Marketing

Câteva reguli pentru un corporate blog de succes

octombrie 18, 2011

Pe site-ul nostru am publicat deja mai multe articole despre social media şi reţelele sociale, dar nu am vorbit despre bloguri şi blogosferă. E timpul să abordăm şi această temă.

Blogurile reprezintă un important canal de comunicare. Dacă în cazul reţelelor sociale suntem limitaţi de forma pe care o pot avea mesajele, atunci în bloguri suntem liberi să scriem în modul în care ni-l dorim. În plus, conţinutul blogului este indexat de motoarele de căutare şi poate atrage vizitatori noi interesaţi de materialele publicate.

Popularitatea corporate blogurilor în lumea de vest este în scădere, toţi se reorientează acum către reţelele sociale. Şi totuşi, în unele cazuri, blogul poate fi un instrument mult mai eficient în promovarea unui brand sau proiect.

Este evident faptul că site-ul nu mai este astăzi canalul principal de comunicare cu consumatorii. Dacă înainte reclama, linkurile şi articolele publicate pe diverse site-uri aveau menirea să-i aducă pe consumatori pe site-ul companiei, atunci astăzi trăim cu totul alte timpuri. Site-ul a rămas în trecut. Mai bine zis, un site al companiei ar trebui să existe, dar e important să nu uităm că acesta este doar unul din instrumentele de comunicare cu consumatorii şi este devansat, la capitolul eficienţă în comunicare, de reţelele sociale şi bloguri.

Structurând informaţiile, iată 5 sfaturi pentru crearea unui corporate blog de succes. Sper să vă fie de folos!

Prima regulă pentru un corporate blog: nu vă deschideţi un blog!

Chiar nu merită să vă deschideţi un corporate blog. Nu trebuie să o faceţi, deoarece administrarea eficientă a unui corporate blog necesită mult timp, resurse şi energie. Dacă nu planificaţi să le acordaţi sau compania nici nu dispune de asemenea resurse, ar fi cazul să nu deschideţi un blog şi să salvaţi internetul de „încă un blog dat uitării”.

A doua regulă pentru un corporate blog: decideţi ce scrieţi şi pentru cine scrieţi!

Stabiliţi clar tematica blogului şi concentraţi-vă asupra subiectelor pe care le veţi aborda. Important e să vă decideţi pentru cine scrieţi, chiar dacă ar însemna să pierdeţi o parte din audienţă. Administrarea unui blog „la modă” ar putea atrage mai mulţi vizitatori, dar un astfel de blog deseori devine inefectiv, iar audienţa-ţintă îşi pierde interesul…

A treia regulă pentru un corporate blog: adoptaţi o atitudine serioasă faţă de blog!

Ar trebui să aveţi o atitudine serioasă faţă de blogul pe care îl administraţi. Planificaţi materialele ce vor fi publicate, verificaţi şi redactaţi textul pe care îl scrieţi. Monitorizaţi rezultatele şi eficienţa materialelor publicate. Ţineţi cont de aspecte precum un titlu interesant, informaţie structurată corect pentru motoarele de căutare, care ar determina utilizatorii interesaţi să viziteze blogul.

A patra regulă pentru un corporate blog: trebuie să fiţi experţi

Ştirile, pozele haioase, dar şi alt conţinut amuzant nu sunt interzise pe un corporate blog. În plus, ar trebui să fiţi la curent cu ceea ce se întâmplă pe piaţă, să fiţi cu ochii pe temele actuale, noile trenduri şi tendinţe. Trebuie să fiţi experţi, să vă împărtăşiţi experienţele şi succesele, nu uitaţi şi de punctele forte ale companiei pe care o reprezentaţi. Corporate blogul nu trebuie să fie un simplu instrument de prezentare a ofertelor companiei şi a noutăţilor din domeniu, blogul trebuie să vorbească şi despre profesionalismul companiei.

A cincea regulă pentru un corporate blog: blogul de succes este blogul citat

Nu toate informaţiile publicate se vor bucura de acelaşi succes din partea publicului. Uneori se întâmplă că materialele interesante şi actuale nu provoacă interesul scontat din partea cititorilor. „Conţinutul viral” poate fi foarte efectiv – dacă scrieţi articole interesante şi actuale, acestea vor fi recomandate prietenilor, citate etc.

Dacă aveţi deja un corporate blog de succes, scrieţi-ne la editor@socialmedia.md şi povestim despre el pe paginile Social Media Moldova.