Marketing

Cele mai populare pagini moldoveneşti de pe Facebook

octombrie 7, 2011

Noul indicator „People Talking About” deja poate fi văzut pe paginile Facebook. Acest indicator este util pentru aprecierea  popularităţii nu doar a paginii, dar şi a brandului. Specialiştii in marketing şi social media pot determina, cu ajutorul acestui indicator, nivelul de eficienţă a implicării audienţei.

Numărul fanilor unei pagini deseori e considerat ca fiind un indicator al popularităţii, deşi nu este chiar aşa. Dacă în viaţa reală numărul tranzacţiilor încheiate poate fi un indicator al eficienţei, atunci în social media numărul de fani nu este aceeaşi. Judecând astfel, cu cât mai mulţi vizitatori avem într-un magazin, cu atât mai multe cumpărături se vor face. Ideea e valabilă şi pentru social media – cu cât mai multă atenţie e acordată fanilor, cu atât mai mare e popularitatea şi influenţa unei pagini. Mulţi dintre cei care au o afacere de succes în viaţa reală, venind în reţelele sociale nu ţin cont de aceasta şi se orientează doar spre majorarea numărului de fani. Nu sunt rare cazurile când companiile care îşi fac un cont pe Facebook au ca scop doar atragerea fanilor, dar nu şi interacţiunea cu ei.

Ratingul paginilor din Moldova în dependenţă de numărul fanilor*

Nr. Brand Nr. fani
„People Talking About” %
1 Orange Moldova 35,291 180 0,51%
2 Moldcell 26,583 729 2,74%
3 Zumzi.md 13,001 787 6,05%
4 Miss Moldova 12,524 16 0,12%
5 Shoping Malldova 10,058 188 1,87%
6 Zdob si Zdub 9,730 80 0,82%
7 AllFun.md 9,315 275 2,95%
8 Sare si Piper 7,520 673 8,95%
9 Revista „15 minute” 7,472 43 0,57%
10 Hai Moldova 6,748 24 0,35%


*ratingul nu este unul oficial, dacă am omis careva pagini, le puteţi adăuga în comentarii

Cifrele sunt importante, dar nu uitaţi despre nivelul de implicare a publicului! Spre exemplu, pagina noastră Social Media Moldova are în prezent 95 de fani, pe când „People Talking About” se ridică la 120 :) E de menţionat  că am lansat proiectul pe 29 septembrie.