Marketing

Eficienţa unei pagini de Facebook

octombrie 3, 2011

Compania DDB Paris (filiala DDB Worldwide, cea mai mare reţea de agenţii de publicitate din SUA) a efectuat recent un studiu cu privire la principalele cauze care determină consumatorii să refuze la paginile brandurilor de pe Facebook.

Studiul a relevat următoarele date:

49% dintre respondenţi au afirmat că şi-au pierdut interesul pentru brand;

46% dintre cei interogaţi şi-au pierdut interesul pentru informaţia publicată pe paginile business;

36% sunt dezgustaţi de spam-ul (prea multe informaţii publicitare) afiţate pe paginile brandurilor;

27% dintre respondenţi nu au avut vreodată un interes real pentru brand;

14% au abandonat paginile business pe motiv că erau actualizate prea rar.

Să încercăm să înţelegem cum putem îmbunătăţi pagina de Facebook a unui brand, pentru a evita scăderea interesului faţă de acest brand, dar şi pentru a mări numărul de fani ai paginii:

  1. Studiaţi conținutul publicat. Urmăriţi reacţia cititorilor faţă de informaţiile publicate, stabiliţi interesele fanilor, precum şi materialele care duc la o scădere de interes. Corectaţi-vă acţiunile după situaţie.
  2. Nu vă axaţi doar pe cifre. Numărul de fani este un indicator important, dar nu este unicul care indică popularitatea brandului. Cu toate acestea, e important să se acorde atenţie creşterii audienţei. În caz ideal, aceasta ar trebui să se multiplice continuu. Dacă se înregistrează o scădere a numărului de fani, e important să se depisteze cauzele acestui fenomen şi să se ia măsuri corespunzătoare.
  3. Interacţiune permanentă. Menţineţi o legătură permanentă cu fanii. Bineînţeles, nu înseamnă să faceţi Spam la fiecare 5-10 minute. Experimentând, veţi găsi intervalul optim de publicare a informaţiilor.
  4. Implicare şi feedback. Un indicator important îl reprezintă comentariile la materialele pe care le publicați. În plus, e important să nu lăsaţi fără răspuns întrebările şi opiniile utilizatorilor, comentaţi şi participați activ la tot ce se întâmplă pe pagina dvs.

În conformitate cu rezultatele cercetărilor efectuate de compania Momentus Media, un obstacol în promovarea paginilor pe Facebook îl constituie actualizarea informaţiilor cu ajutorul aplicaţiilor terţe. Acesta este al doilea studiu de agest gen (anterior datele au fost analizate de către specialiștii din EdgeRank Checker). Deseori, din comoditate, specialiştii utilizează aplicaţii precum  CoTweet, HootSuite ş.a. pentru publicarea informaţiilor noi pe pagină. Se recurge, de asemenea, şi la postarea mesajelor cu ajutorul RSS-Feedului. Iată câteva date furnizate de acest studiu:

Aplicaţiile utilizate cel mai des pentru actualizările de stare de pe Facebook:

Normal şi native sunt instrumentele standard pentru actualizarea informaţiei de pe Facebook, postarea imaginilor şi a secvenţelor video. Custom_publisher – o serie de aplicaţii terţe utilizate pentru postările din reţelele sociale.

Prezentarea grafică a feedback-ului fanilor în dependenţă de aplicaţia care s-a utilizat:

Publicarea mesajelor cu ajutorul aplicaţiilor terţe reduce de 2-6 ori eficienţa acestor mesaje.