Marketing

Mass-media şi reţelele sociale

octombrie 7, 2011

Ce fac oamenii pe reţelele sociale? Fac schimb de mesaje, citesc starea prietenilor, răsfoiesc poze şi le încarcă pe cele proprii, comentează. Tot mai mulţi oameni din întreaga lume, folosind internetul, îşi petrec timpul pe rețelele sociale. Nu poate fi trecută cu vederea nici interacțiunea dintre mass-media şi reţelele sociale. Anume acest subiect îl vom discuta astăzi.

Faptul că mass-media trebuie să fie prezentă pe reţelele sociale nici nu se mai discută, întrebarea este însă cum să o facă bine. Să o luăm de la un capăt – de ce ar trebuie mass-media să fie prezentă pe reţelele sociale?

  1. Trebuie să fie aproape de publicul ţintă
  2. În reţelele sociale creşte numărul citărilor
  3. Pentru a primi informaţii operative

Pentru mass-media reţelele sociale sunt o platformă bună pentru monitorizarea diferitor evenimente, efectuarea sondajelor şi colectarea informaţiilor utilizate în viitoarele articole etc. Colectarea operativă a informaţiilor este un argument puternic pentru prezenţa pe reţelele sociale. După cum s-a putut urmări pe parcursul acestui an, informaţiile se difuzează prin reţelele sociale uneori mai repede decât prin intermediul presei.

Astăzi mass-media a devenit o parte a internetului. Reţelele sociale oferă API care deschid noi posibilităţi pentru mass-media. Ediţiile online, interacționând şi integrându-se cu reţelele sociale, pot atrage un public mai larg.  Lucrul cu audienţa deja formată trece la un noi nivel de interacţiune, prin oferirea de noi funcționalități şi servicii.

Traficul generat de Facebook pe site-urile publicațiilor  europene a crescut dublu în decursul ultimului an. Diferite publicaţii online populare au afirmat că ponderea traficului asigurat de Facebook constituie circa 7-14% din traficului total al site-ului

Bloggerii şi mass-media

Experţii au astăzi păreri opuse despre evoluţia mass-media. Unii consideră că în viitor știrile vor fi furnizate de bloggeri, iar presa ca sursă de informaţie va trece pe planul doi. Alţii însă sunt de părerea că mass-media nu va pierde poziţia de principala sursă de informaţie, reţelelor sociale revenindu-le funcţii aparte. Indiferent de ce opinie este corectă, e cert faptul că mass-media se va schimba şi va interacţiona cu reţelele sociale.

O caracteristică importantă o constituie faptul că în activitatea lor bloggerii nu au nevoie de interacţiunea cu presa, mass-media însă foloseşte blogurile şi reţelele sociale pentru a trece la un nou nivel în activitatea sa.