Marketing

Prezenţa constantă pe reţelele sociale mai importantă decât reclama

octombrie 19, 2011

Compania care decide să-şi deschidă un cont pe reţelele sociale va trebui să muncească încontinuu pentru a-şi atinge ţelurile propuse. O prezenţă constantă pe reţelele sociale va ajuta brandurile să reducă nivelul de fluctuaţie a utilizatorilor.

În luna iulie 2011, experţi de la Microsoft Advertising şi Advertiser Perceptions au organizat un sondaj cu privire la prezenţa brandurilor pe social media. La sondaj au participat specialişti în domeniul marketingului în reţelele sociale din şase ţări ale lumii. 56% dintre specialiştii interogaţi au afirmat că se confruntă cu o fluctuaţie ridicată a utilizatorilor, iar 52 % au recunoscut că  numărul fanilor sau al followerilor nu corespunde celui preconizat. Astfel că 48% din bugetul pentru social media este cheltuit pentru atragerea de noi utilizatori.

Totodată, 74% au afirmat că prezenţa pe Facebook e foarte importantă în promovarea brandului, şi doar 57% consideră importantă publicitatea pe Facebook. Vorbind despre Twitter, 47% dintre cei interogaţi afirmă că prezenţa aici este importantă, iar 42% sunt de părerea că trebuie să se facă şi publicitate pe Twitter.


Reieşind din aceste date, prezenţa într-o reţea socială e mai importantă decât publicitatea pe această reţea. La rândul lor, reţelele sociale dezvoltă platforme îmbunătăţite, care vor permite specialiştilor în marketing să urmărească şi să aprecieze progresele, folosind indicatori noi şi publicitate bine direcționata.

Şi o ştire bună pentru marketeri, potrivit publicaţiei ReadWriteWeb.com

Utilizatorii Facebook dau „Like” cu 31% mai des pe parcursul ultimului an