Marketing

Ce este Social Media Optimization?

noiembrie 10, 2011

În cadrul proiectului nostru vorbim mai des despre Social Media Marketing, lucrul cu comunitățile etc., astăzi însă vom aborda subiectul SMO (Social Media Optimization). Ce este SMO? Dacă e să explicăm pe scurt, SMO este optimizarea pentru social media. Dacă aveți o comunitate influentă în social media, utilizatori activi, generați conținut interesant, atunci cu siguranță veți avea de pierdut, dacă nu recurgeți la SMO.

Social Media Optimization este, de fapt, motivarea utilizatorilor să distribuie conținutul site-ului, contribuind la creșterea traficului din social media.

E important să plasați pe site conținut interesant, să oferiți informații utile, motivând utilizatorii să le distribuie mai departe. Conținutul trebuie să fie unic, tematic și actualizat frecvent. Nu este potrivit textul sec, e bine să folosiți grafice, imagini, ilustrații. E necesar să introduceți în text, nu prea aparent, cuvinte-cheie pentru motoarele de căutare.

Simplificați procedura de adăugare a conținutului de pe site pe social media. Integrați site-ul cu rețelele sociale nu doar cu ajutorul butoanelor ”Like”, ”Tweet” etc., dar și utilizând, dacă e necesar, și alte widgeturi pentru rețelele sociale.

E necesar să fie asigurat linkingul intern al materialelor de pe site. În plus, sunt importante și linkurile externe ce duc la site. Faceți referiri la alte surse tematice, fapt ce vă va permite să vă alăturați altor proiecte similare.

Un instrument bun ar fi și triggerul, care va monitoriza pe baza cookie-urilor, dacă utilizatorul intră pe site fiind logat în una din rețelele sociale și îi va propune să se aboneze la pagina companiei din rețeaua respectivă.

Determinați-i pe utilizatori să interacționeze cu site-ul – inițiați sondaje, instalați un plugin pentru comentarii, comunicați și răspundeți la comentariile lăsate pe site.

Optimizați-vă site-ul, eliminați meniurile ce nu se utilizează, adăugați o rubrică cu cele mai populare articole sau un bloc cu cele mai recente comentarii, cele mai proaspete știri. În plus, la sfârșitul fiecărui articol puteți afișa linkuri la alte articole cu tematică similară.

În afară de scopul de bază – cel de creștere a traficului proiectului, ce avantaje se mai obțin?

Un site cu referiri în rețelele sociale e prioritar pentru motoarele de căutare. Un astfel de site va ocupa poziții mai bune în lista rezultatelor căutării, iar ratingul lui va crește.

Popularizarea și promovarea complexă a unui site, folosind SMM și SMO, este mult mai eficientă, deoarece un utilizator venit aici de pe o rețea socială se va simți în mediul lui obișnuit, având posibilitatea să distribuie conținutul pe pagina lui, să se aboneze la un brand, să obțină informații utile. Toate procedurile date vor fi simplificate datorită optimizării întregului site, dar și a secțiunilor în parte.