Marketing

Mai mulţi fani pe Facebook – CTR mai redus

noiembrie 21, 2011

La începutul lunii octombrie 2011, Facebook a oferit administratorilor de pagini oportunitatea să vizualizeze  numărul de accesări ale linkurilor publicate. Specialiştii de la EdgeRank Checker au studiat indicatorii CTR (Click-through rate) pentru linkurile afişate în News Feed-ul celor mai populare pagini de pe Facebook, cu un număr de peste 100.000 de fani. În rezultatul cercetărilor s-a constatat că CTR pe paginile populare constituie 0,14%.

Unei accesări de link îi revin 715 afişări în News Feed, ce înseamnă că unui link afişat de Facebook Page îi revine un click per 1000 de fani. Rezultă, deci, că CTR-ul linkurilor afişate în News Feed este de 3 ori mai mare decât CTR-ul anunţurilor publicitare Facebook ale aceloraşi pagini, care constituie în mediu 0,05%.

Aşadar, actualizările paginilor cu un număr mai mic de fani ating un CTR mai ridicat.

Cu efort, resurse şi bani companiile mari pot atrage circa 2000 clickuri pe zi. Bineînţeles, trebuie să se recurgă şi la publicitatea plătită pentru atragerea de noi fani şi să se ţină cont de faptul că nu toţi utilizatorii rămân abonaţi pentru totdeauna.