Marketing

Online shopping și Facebook

noiembrie 25, 2011

Potrivit raportului companiei Sociable Labs, un procent mare de utilizatori ai internetului fac cumpărături online, comunicând în același timp pe Facebook.

Studiul a relevat că pe parcursul lunii octombrie 2011, în medie 50,8% dintre utilizatorii care au vizitat magazinele online erau logați pe Facebook. Astfel de cazuri puteau fi observate cel mai  des în zilele de duminică – 53,7%. Cea mai nepotrivită zi pentru shoppingul online și comunicarea paralelă pe Facebook s-a dovedit a fi ziua de joi – doar 49,4% utilizatori făceau cumpărături comunicând pe rețeaua socială. Pentru alte zile ale săptămânii cifrele nu diferă prea mult – în medie 51% în zilele de marți și sâmbătă și 49,7% în zilele de vineri.

Mulți dintre retaileri au conștientizat deja faptul că Facebook este un centru de schimb opinii și recomandări și, ca urmare, legătura dintre rețeaua socială și comerțul electronic poate fi cu succes valorificată.

Potrivit informațiilor oferite de compania IBM Coremetrics, 77% din traficul de pe rețelele sociale  pe siteurile magazinelor online revine Facebook, iar în cazul a 9,2% de astfel de vizite utilizatorii fac cumpărături.