Cazuri de succes

Twitter-taxiul din Moldova

noiembrie 3, 2011

Twitter a ajuns să fie astăzi un adevărat instrument de informare și este folosit de companii, personalități cunoscute, mass-media etc. nu doar pentru comunicare, dar și pentru promovare.

Pe de o parte, mesajele din Twitter, fiind limitate la 140 de caractere, împiedică utilizatorul să-și expună toate gândurile.  Pe de altă parte însă Twitter reprezintă o modalitate modernă de obținere a informațiilor relevante într-un mesaj scurt. În plus, toate imaginile și clipurile video se afișează ca linkuri, lăsându-i pe utilizatori să le acceseze doar dacă sunt interesați să le vadă.

Brandurile recurg la rețele sociale în general și la Twitter în special pentru comunicarea cu clienții potențiali, pentru informarea audienței, creșterea traficului pe site sau creșterea vânzărilor etc. Utilizarea rețelelor sociale în calitate de platformă de bază pentru o afacere sau ca și canal de vânzări este o practică întâlnită mult mai rar chiar și în alte țări, nemaivorbind de Moldova – bineînțeles, dacă e vorba de servicii ”offline” și nu de promovarea unor servicii pe internet.

Pentru Moldova, un astfel de proiect de excepție este Twitter Taxiul. La drept vorbind, un experiment mai riscant nici nu se putea inventa – promovarea unor servicii offline pe internet și anume pe Twitter, care are o audiență mult mai redusă decât alte rețele sociale.

Proiectul @taximetrist nu doar a obținut succes, dar a și contribuit la popularizarea Twitter în Moldova, deoarece circa 20-25% dintre clienții actuali ai companiei și-au făcut cont pe Twitter chiar pentru a comanda un taxi sau, cel puțin, și-au adresat primul tweet către @taximetrist :)

Date și cifre

60% dintre comenzile @taximetrist sunt făcute de pe Twitter.

Celelalte 40% dintre comenzi se fac de la telefon, dar prioritatea e acordată comenzilor de pe Twitter. Campaniile publicitare și referințele de pe internet contribuie la creșterea numărului de followeri ai @taximetrist, care în consecință comandă taxiul pe Twitter și nu de la telefon!

41% din traficul site-ului www.taximetrist.md e asigurat de rețelele sociale.

Numărul fanilor proiectului Taximetrist pe Facebook este de peste 2100, pe Twitter această cifră se apropie de 900.

Mulți dintre clienți și-au comandat pentru prima oară un taxi de pe Twitter din curiozitate, doar e ceva neobișnuit să o faci pe rețeaua socială, unde comunici de obicei cu prietenii.

Cum se comandă taxiul pe Twitter?

 

@taximetrist informează jurnaliștii despre accidentele din oraș

 

Acumulează pe Twitter feedback pozitiv :)

 

Iată și un exemplu când primul tweet a fost scris pentru a comanda un taxi:


Fotografii @taximetrist

Video @taximetrist

 

Particularitățile Twitter-taxiului

O particularitate a acestui serviciu e determinată de faptul că detaliile călătoriei  se discută pe Twitter și e necesar ceva mai mult timp, ca și atunci când comanzi o pizza și trece puțin timp până e pregătită și livrată. Tot cam așa e și cu Twitter-taxiul – înainte să ajungă la adresa indicată în Twitter, mașina trebuie pregătită :) Parcul auto @taximetrist este mai mic decât cel al companiilor de taxi tradiționale, iar numărul comenzilor este în continuă creștere – iată de ce uneori e problematică satisfacerea comenzilor imediate. Cu toate că astfel de situații se întâmplă din ce în ce mai des și în cazul serviciilor obișnuite de taxi.

Despre proiectul @taximetrist

@taximetrist este primul serviciu de taxi care propune clienţilor săi să comande taxiul chiar prin intermediul Twitter. Nu trebuie decât să trimiteți un mesaj la @taximetrist, anunţând unde vă aflați, unde şi când doriți să plecați. Confirmarea comenzii vine în scurt timp tot pe Twitter. Această idee ingenioasă apropie mult compania de clienţii săi, care deseori nu se mai despart de Twitter pe parcursul întregii zile, comunicând pe acest canal chiar și de pe telefonul mobil.

Angajații @taximetrist sun șoferi profesioniști, corecți și amabili. Toți taximetriștii sunt îmbrăcați la patru ace – garderoba include neapărat pantaloni la dungă, sacou, cămașă și… cravată!