Cazuri de succes

Comunitatea – o metodă eficientă de promovare

decembrie 12, 2011

Se cunosc diverse metode de comunicare cu audiența. Una din ele ar fi crearea comunității de brand. Nu este vorba despre profilurile oficiale ale companiilor, ci despre un proiect aparte, care ar aduna o audiență formată din oameni interesați de anumite subiecte. O astfel de audiență reprezintă publicul țintă al brandului care a creat această comunitate.

Paginile brandurilor pe rețelele sociale generează de obicei un conținut tematic sau informații oarecum legate de brand. Mai devreme sau mai târziu, interesul utilizatorilor scade, ei pleacă sau sunt activi doar ocazional. Dacă nu e cazul unui Lovely-brand, o pauză în muncă îi poate face pe mulți dintre abonați să uite treptat de pagină.

Crearea unei comunități tematice este o soluție reușită pentru implicarea audienței în comunicare, dar și pentru menținerea relațiilor și formarea opiniei. O astfel de comunitate nu va fi un instrument de furnizare a informațiilor de genul comunicatelor de presă și a ofertelor comerciale, ci va distribui mesaje legate indirect de brand sau chiar fără vreo legătură cu brandul.

Comunitatea nu va cuprinde întreg publicul țintă, în schimb va aduna cei mai activi consumatori care, fiind interesați de tematica comunității și comunicând cu alte persoane, vor promova indirect brandul.

Astăzi vă prezentăm un exemplu:

Din vara anului 2010, proiectul CONSTRUCT.MD este prezent pe Facebook. Până astăzi, pagina a adunat peste 1100 de fani. Dacă însă parcurgem News Feed-ul, putem vedea întreruperi mari în activitate – postări făcute pe 17 noiembrie 2011, 11 noiembrie 2011, 1 noiembrie 2011, 6 iulie 2011, 19 aprilie 2011.

Probabil că lipsa de timp și resurse, sau mai degrabă eficiența scăzută a rețelelor sociale în acest caz, au făcut ca pagina de Facebook să ajungă pe plan secundar. Dar să recunoaștem că nu e sarcină simplă să trezești interesul utilizatorilor rețelei sociale pentru un portal de construcții. Nu e simplu nici să-i păstrezi, chiar dacă oricine are uneori nevoie de informații despre companiile de construcții, reparații și etc. :)

Evrica!

În vara anului 2011, CONSTRUCT.MD lansează un nou proiect – INTERIORS.MD, care devine tot mai popular pe internet.

Pe scurt despre proiect:

Portalul Interiors.md este un proiect destinat tuturor celor care sunt interesați de interior și de tot ce ține de el. Utilizatorii vor găsi pe acest site articole tematice și multe informații utile pentru amenajarea încăperilor – fiecare dintre secțiunile site-ului are ceva de oferit. Pe Interiors.md vizualizați produsele noi apărute pe piața Moldovei, cu adresele unde pot fi procurate, dar și portofoliile celor mai cunoscuți designeri și decoratori din țară. Tot aici participați  la discuții și apreciați materialele publicate, primiți sfaturi practice, dacă ați decis să vă creați un interior unic, citiți opiniile experților și interviuri cu celebrități. Interiors.md vă oferă și un catalog al celor mai căutate branduri, aici vă puteți inspira din ideile originale pentru a vă amenaja casa, răsfoind multitudinea de fotografii afișate pe site și vizionând secvențe video.

Date și cifre:

Proiectul are puțin peste 200 de fani pe Facebook. În ultima lună se observă o creștere sporită a numărului de fani – pe 11 noiembrie 2011 pagina avea 111 fani, iar la momentul pregătirii materialelor pentru articol (3.12.2011) – 205 fani. Proiectul nu are conturi pe alte rețele sociale.

Am studiat toate postările făcute în luna noiembrie 2011:

În total au fost făcute 18 postări, care au fost apreciate cu 452 de like-uri.

În medie 25 de like-uri pentru fiecare postare.

Postarea lunii KARIZMA: Iată cum trăiesc – 119 like-uri (26% din totalul de like-uri din acea lună)

Informațiile se referă doar la site și nu au fost luate în calcul like-urile pentru mesajele de pe pagina de Facebook a proiectului.

Toate postările de pe pagina de Facebook sunt scrise bine, se publică imagini de calitate, se aleg subiecte interesante și întreg conținutul este apreciat de cititori.

Se lucrează mult asupra textelor și imaginilor care se publică pe site. Un interes sporit trezește rubrica ”Oaspeți” – interviuri cu vedete la ele acasă. Tot în această rubrică o găsim și pe ”Muza lunii”, de exemplu o abordare interesantă pentru ”Muza lunii decembrie”. Ideea amintește de proiectul lui Artemii Lebedev, când fetele trimit poze în care își dezgolesc sânii și atașează câteva informații personale. Ideea funcționează, deoarece aceste postări se bucură de popularitate.

Principalele date și cifre ale proiectului sunt publice, dar ar fi interesant și util să aflăm de la specialiștii în marketing ce procent din numărul total de utilizatori revine celor ce au ajuns pe site de pe rețelele sociale. Cu părere de rău, nu am izbutit să obținem aceste informații, nu ne-au răspuns la această întrebare. Prin urmare, putem înțelege că e în regulă cu statisticile și eficiența, sau pur și simplu nu doresc să le facă publice.

INTERIORS.MD și social media:

Proiectul e axat doar pe Facebook; odată ce proiectul nu e prezent și pe alte rețele sociale,  butoanele pentru distribuirea informației pe Twitter sau Odnoklassniki nu au fost prevăzute.

Pe pagina de Facebook, INTERIORS.MD publică nu doar anunțurile despre materialele noi de pe site, dar și poza acestui pisoi :) Pisoii se bucură totdeauna de popularitate pe internet.


Pe pagină găsiți și ceva ”exclusiv”, de exemplu pozele din timpul shooting-ului pentru rubrica ”Muza lunii decembrie” .


O abordare interesantă pentru anunțul materialelor viitoare – promo video.


De pregătirea materialelor se ocupă serios, poze și articole interesante, e bine. Cu toate acestea însă, unele întrebări de ordin comercial din partea vizitatorilor site-ului sunt lăsate fără răspuns. Poate că li se răspunde în privat, dar pentru cei din jur arăta cam incorect, când pe un site de calitate întâlnești întrebări fără răspuns. Nu contează a cui e vine, a persoanei care plasează publicitatea sau a portalului, dar în astfel de cazuri utilizatorul poate rămâne cu impresii negative, deci nu ignorați comentariile.

Click pe link pentru a vedea articolul la care a fost lăsat comentariul

Click pe link pentru a vedea articolul la care a fost lăsat comentariul


Căutarea pe ”Odnoklassniki.ru” a dat un rezultat interesant. Sunt o mulțime de grupuri destinate designului de interior. Majoritatea au o eficiență redusă, puține comentarii și  aprecieri cu „Класс”. Iată câteva screenshoturi:

1.
2.

Astfel de proiecte practic nu mai avem pe Moldnet. Au încercat să facă un blog cei de la design-interior.md, dar l-au dat uitării. Pe teme legate de interior scriu uneori cei de la locals.md, în rubrica ”Oficiile Chișinăului”, iată primele două articole – ”Oficiul Dixi-Media” și ”Oficiul Simpals”.

Membrii comunității sunt clienții voștri loiali. Avantajele loialității sunt evidente. Iar să vă întrebați dacă e cazul să creați o comunitate e ca și cum v-ați întreba dacă e cazul să faceți ceva util pentru afacerea dvs.

Alte articole recomandate:

Câteva reguli pentru un corporate blog de succes

Cât costă promovarea pe social media?