Cazuri de succes

Tucano Coffee pe rețelele sociale

decembrie 6, 2011

După un repaus de o săptămână, revenim cu un articol despre Tucano Coffee. Această cafenea nu are nevoie de prezentare. Se pare că de acest local a auzit aproape tot orașul. O mulțime de lume a trecut deja pe acolo, iar o altă mulțime își planifică vizita. Astăzi, în rubrica Cazuri de succes vorbim despre Tucano și rețelele sociale.

Cafeneaua și-a făcut o pagină pe Facebook încă până la deschiderea oficială. Eu însumi am aflat despre deschidere pe Facebook, când am văzut în News Feed că cineva dintre prieteni le-a dat un Like sau a lăsat un comentariu. Tot așa și mulți alții – au aflat ”întâmplător” despre deschiderea cafenelei. E de menționat că încă până la începerea activității,  pe wallul brandului se puteau citi mesajele utilizatorilor curioși să afle când va avea loc deschiderea.

Date și cifre

Peste 1700 de fani pe pagina de Facebook

Doar 3 (!!!) followeri pe Twitter – @TucanoCoffee

Peste 200 de check-in-uri în Foursquare – o cifră de invidiat pentru orașul nostru, unde aplicația nu are prea mulți utilizatori. În plus, pe pagina Tucano Coffee pe Foursquare sunt afișate deja 24 de poze făcute în cafenea, dar și 7 comentarii (în unul din ele găsiți și parola pentru Wi-Fi).

Peste 150 de mesaje de la utilizatori pe wallul din Facebook în decursul unei luni! (neluând în calcul like-urile și comentariile).

Tucano Coffee și Social Media

Cele peste 150 de mesaje din partea utilizatorilor, lăsate pe peretele Tucano Coffee pe Facebook, sunt, în marea lor parte, mesaje de bine adresate acestui local. Se întâlnesc și comentarii negative care însă nu sunt șterse sau ascunse. La mesajele negative se reacționează și să începem cu ele, că e mai interesant :)

Mesajul din 20 noiembrie nu a fost ”observat”. Și totuși, a doua întrebare l-a făcut să fie observat:

E bine că încearcă să reacționeze la obiecții:

Nu sunt locuri libere”. Iată și consecințele popularității  – uneori e greu să găsești un loc în cafenea :) La astfel de mesaje reacționează imediat.

Se găsesc și vizitatori mai ingenioși, care fac rezervarea pe Facebook 😉

Iar dacă vorbim de reacțiile utilizatorilor la statusurile publicate, statusuri cu caracter publicitar de fapt, Tucano Coffee e cu siguranță de invidiat.

Cu toate acestea, statusurile fără publicitate nu adună mai puține reacții :)

În Twitter, cei de la Tucano Coffee au scris doar 25  de tweeturi pentru o audiență de 3 followeri. Totuși, utilizatorii Twitter scriu despre Tucano, dar fără a se abona la profil:

Sunt doar câteva dintre tweeturile din timpul unei zile, dar referirile și check-in-urile din Foursquare, care se publică automat pe Twitter, apar destul de des în timeline.

Iată un screenshot al paginii Tucano Coffee pe Foursquare. Aproximativ 64 persoane au făcut check-in în cafenea, în total de 212 ori, de unde înțelegem că mulți revin în local. Artur Gurău, de exemplu, este un ”mayor” al cafenelei cu 25 de check-in-uri aici.

Într-un timp foarte scurt, puțin mai mult de o lună, Tucano Coffee a ajuns să fie popular nu doar în Social Media, dar și în viața reală a Chișinăului. Despre asta ne vorbesc numeroasele comentarii lăsate atât pe rețelele sociale, cât și pe alte site-uri. Am întâlnit și mesaje în care lumea scrie că după ora 18 nu mai găsești locuri libere în local.

Practicile anterioare arată că alte localuri precum cluburile de noapte, restaurantele și cafenelele își câștigau popularitatea pe rețelele sociale, și în special pe Facebook, datorită fotografiilor publicate, pe care utilizatorii își tagguiau prietenii și în acest mod făceau publicitate indirectă localului. Cazul Tucano este unul diferit. Totul s-a întâmplat de la sine și astăzi Tucano este unul din puținele branduri care își are propriii ”avocați” care scriu despre această cafenea. Bineînțeles, toate acestea sunt posibile doar în cazul unor produse (servicii) de calitate.