Concursuri

Like and share is dead!

martie 25, 2015

În social media moldovenească cel mai des întâlnit tip de concursuri organizate de către companii sunt cele cu mecanismul like and share. Un mecanism arhaic și parazitar.

Acest mecanism nu aduce beneficii majore pentru comunitatea paginii , ba din o contra aduce mulțime de utilizatori care se abonează paginii doar pentru premii și nu se implică sub nici o formă în viața brandului.

Mai jos voi descrie 3 îmbunătățiri pentru concursurile desfășurate pe facebook.

 #1: Folosește o aplicație profesionistă

Facebook-ul încurajează ca toate concursurile să fie organizate cu ajutorul unei aplicații profesioniste în interiorul unui TAB.

O aplicație profesionistă îți oferă mai multe funcționalități decât un simplu like pe facebook:

–    experiență brandată

–    vizibilitate

–    colectare de date personale

–    posibități tehnice avansate

–    link direct spre concurs

Poți să îți numești concursul așa cum îți convine, dar fii cât mai concis.

De exemplu concursul (Mall in Love/ Shopping Malldova).

Screen Shot 2015-03-22 at 19.39.06

 În cazul concursului MALL in LOVE, participanții au putut să își personalizeze fotografia într-un mod interactiv cu ocazia Zilei Îndrăgostiților.

#2 : Solicită de la participanți conținut și voturi.

Una din cele mai bune căi de promovarea a afacerii este atunci când consumatorii o fac în locul brandului.

Lansând un concurs pe facebook este binevenit de a solicita un conținut tematic din partea participanților.

Aceastea pot fi video-uri, poze, sau un text de tip testimonial.

Exemplu:

În toiul sărbătorilor de iarnă compania de telecomunicații Orange a lansat un concurs în care participanții se filmau spunând poezii de crăciun.

orange concurs

Această aplicație a generat peste 80 de video-uri și 30.000 de vizualizări care s-au încadrat perfect în campania (Bucură copilul din tine) desfărșurată de cei de la Orange.

#3: Keep it simple

Un concurs pe facebook are efectul scontat în momentul când participarea în el îți fură din timpul personal nu mai mult de 5 min.

Concursurile de tipul: să mergi în mall să faci o poză cu chiloțeii doriți, apoi să mergi acasă să îi încarci într-un album tematic și să lași numărul de telefon și adresa personală în schimbul la 20 % reducere, nu vor trece. Poate dacă consumatorii Dvs. sunt disperați.

Un concurs facebook trebuie să conțină 3-4 etape de participare

– Accesarea aplicației

– Completarea unui formular + condiții de participare

– Participantul este înscris în concurs.