Ştiri

8 greşeli de evitat în social media

iulie 29, 2015

Social media este în continuă evoluție. Strategiile care funcționau cu succes câteva luni în urmă, ar putea să nu mai fie eficiente acum, pentru că publicul, platformele de comunicare și regulile jocului se schimbă mereu.

Iată câteva greşeli pe care trebuie să le eviţi în social media dacă îţi doreşti ca brandul tău să generaze interacţiune.

1. Să nu ai o strategie social media:

Companiile fără o strategie pe social media nu vor livra mesajul efectiv către audiență. Crează-ți o prezență pe social media pe care o poți susține un timp îndelungat. Postările făcute orbește nu vor avea niciun impact. Formează-ți o strategie pe social media corect și acesta va fi primul pas către un content cu rată mare de engagement.

prima
2.Să creezi conturi pe toate platformele de comunicare de-o dată:

Dacă utilizezi în același moment Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest vei ajunge la un moment în care involuntar vei renunța la una sau mai multe dintre ele. Iar un cont pe o platformă de comunicare unde ultima actualizare a fost câteva luni în urmă dă dovadă de dezorganizare. Orientează-te mai întâi pe o strategie social media mai îngustă, după ai putea să acaparezi și alte platforme, dacă ești convins că ai de oferit content relevant.

2g

3.  Să plătești pentru like-uri și fani falși:

Interactivitatea este extrem de importantă, iar dacă contul tău arată ca un robot corporativ, nu vei transmite valorile brandului pe care-l promovezi.

3greseala

4. Să utilizezi un limbaj prea oficial:

Foloseşte un limbaj degajat, simplu, fii aproape de oameni. Postările scrise nu trebuie să pară că sunt ale unui robot corporativ.

4g

5.Să utilizezi hashtaguri irelevante și excesiv de multe :

Hashtagurilor vor spori vizibilitatea brandului tău pe rețelele de comunicare. Însă ai grijă ca numărul acestora să fie unul finit și asigură-te să acestea transmit ideea actualizării pe care o vei posta.

5greşeala

6.Să faci share prea mult într-un interval scurt de timp:

Postare după postare la un interval de câteva minute poate fi o strategie bună, în cazul în care vrei să sperii și să alungi toţi fanii. Strădui-te să faci postări regulat, dar nu abuza, programeză-le la intervale rezonabile de timp și asigură-te  că nu te transformi într-un spamer.

6greşeala

7.Să uiți de autocorectare:

Editeză postările dacă ai observat să ți-a scăpat vreo literă sau vreun semn de punctuație. Un limbaj neîngrjit și greșelile gramaticale îți vor știrbi din credibilitatea brandului.

7g

8.Să fii ignorant:

De câte ori ai scris unei persoane sau unei companii și nu ai primit niciun răspuns ? Cum te-ai simțit ? Probabil ignorat, neimportant. Lasă-i pe oamenii să știe că ești deschis mereu către comunicare, aceasta îi va face mai activi, îi va motiva să comenteze, să facă share la postările tale, ceea ce va crește notorietatea brandului. Flatează-ți fanii, fă și tu share la postările în care ai fost etichetat sau la pozele ce vor fi relevante pentru publicul tău.

8gk

Oferă-i brandului personalitate, animează-l, astfel utilizatorii reţelelor de socializare vor fi mai deschişi spre orice interacţiune.

Sursă: Social Media Today:
http://www.socialmediatoday.com/marketing/sarah-snow/2015-07-15/8-social-media-mistakes-avoid-infographic