Ştiri

Speakerii ICEEfest despre inovaţiile din domeniul digital marketing

iulie 2, 2015

Pe data de 10-11 iunie a a avut loc, la Bucureşti, unul dintre cele mai mari festivaluri dedicate internetului. Speakeri de la companii cu renume s-au adunat pentru a împărtăşi din experienţa pe care au adunat-o la Google, Fecebook, Times, The Guardian.

După cum au menţionat majoritatea speakerilor, una dintre cele mai importante tendinţe din industria de publicitate online, cea de dezvoltare a platformelor automatizate („programmatic advertising”), care le permite advertiserilor să ţintească mai exact categorii distincte de utilizatori la fel cum o fac pe Google sau Facebook.

 Odysseas Ntotsikas, managing director Think Digital Group:

11406354_1133646616661108_7278482975833665293_o

Programmatic advertising pentru companiile mici şi mijlocii le oferă opţiuni să facă acelaşi lucru pe care îl făceau cu Google şi Facebook, dar cu un publisher local. Dacă Google şi Facebook monopolizau până acum piaţa, noi vrem să oferim mai multă libertate.

Poţi cumpăra audienţa căreia vrei să i te adresezi, poţi targeta mai bine. Până acum nu puteai face asta decât cu Google sau Facebook. Acum publisherii locali iau puterea în mâinile lor pentru a putea oferi aceleaşi servicii. Noi vorbim aici doar de Facebook ca site, dar trebuie să ne gândim că au şi companii anexe, spre exemplu Instagram, care creşte mai mult decât orice altceva. Sunt foarte multe companii interesate de Instagram, pentru că poţi face business într-un mod foarte vizual. Instagram nu este încă lansat în regiunea noastră din punctul de vedere al advertisingului, dar asta se va întâmpla foarte rapid.

 

 
Urszula Niewiadomska, EMEA sales engineering lead Sizmek:

1655301_1133772366648533_2299935900415366178_o

Devenim o societate multi-channel, toate lumea are telefon, laptop, tabletă. Tot mai des advertiserii creează separat reclame pentru mobile, nu o singura reclamă pentru toate platformele, ci adaptată la device.

E foarte important să analizezi cum foloseam televizorul înainte şi cum consumăm acum video pe orice platformă. Am scos televizorul din sufragerie şi putem vedea conţinut video oriunde.

 

 

Violeta Xanthouli, senior marketing director Globo

1497946_1133720656653704_4441871767717741385_o
Aplicaţiile mobile sunt pe val, toată lumea le are şi le foloseşte. Piaţa de profil a început cu aplicaţii pentru consumatori – jocuri sau aplicaţii de taxi -, dar vedem tot mai mult că sunt în creştere aplicaţiile de tip “enterprise”, dezvoltate pentru angajaţi sau consumatorii lor.

Aplicaţiile pot fi folosite ca un canal de marketing către clienţi. Este un canal ce poate fi folosit de oamenii de marketing, toată lumea are un telefon. Aplicaţiile mobile sunt foarte la modă, dar multe eşuează pentru că nu există o strategie, nu le fac pe termen lung şi nu se gândesc ce înseamnă  ele pentru consumatori.

 

 
Koda Wang, director operaţional Huffington Post

11313053_1133654419993661_5486769901997693786_o

Pentru noi Google şi Facebook sunt parteneri. Avem relaţii puternice cu ei. Mult din conţinutul nostru este postat prin intermediul lor. Pentru a avea succes în distribuţia de conţinut trebuie să ai o relaţie bună cu aceşti publisheri. Focusul nostru este pe audienţa organică.

Mobile este încă o provocare, pentru că banii pe care utilizatorii îi dau pe publicitatea pe dispozitive mobile nu sunt proporţionali cu timpul pe care îl petrec pe platformele mobile. Din ce în ce mai multe venituri vin din video. Dacă poţi încorpora conţinut propriu branduit pe video, este un plus, pentru că din ce în ce mai mulţi bani vor veni din video.