Ştiri

„LOL” vs. „Haha” – lupta anului pe Facebook

august 13, 2015

Dacă încă mai răspunzi cu „LOL” la glumele online, s-ar putea să fii unul dintre puținii oameni care o mai fac.

Studiul „The Not – So – Universal Language of Laughter” realizat de Facebook pentru a observa modul în care s-au schimbat în ultimii ani tiparele în ceea ce privește exprimarea veseliei în mediul online, a determinat faptul că „haha” și diversele sale versiuni sunt cele mai comune metode de a exprima amuzamentul.

Realizatorii studiului au constatat faptul că popularitatea acronimului „LOL” adică „laught out loud” este în scădere pe Facebook, rămânând a fi folosit preponderent de tinerii cu vârsta de până la 29 de ani, iar tot mai mulți încep a folosi din ce în ce mai mult expresiile „haha” și diverse emoticoane vesele.

11405161_527602764054241_886586506_n

Studiul arată că bărbații și femeile își exprimă veselia în mod diferit. Bărbații au tendința de a folosi mai mult „haha”, „hahe” și derivate ale acestora, pe când femeile preferă emoticoanele.

laugher tipe

Astfel, datele arată că cea mai comună modalitate de exprimare a râsului pe Facebook este „haha” (51,4%), urmată de emoticoane (33,7%)  și de „hehe” (13,1%). „LOL” este folosit doar în 1,9% dintre mesajele și comentariile publicate.

oameniUnul dintre cercetători a sugerat că „ha” este ca o piesă de lego pe care oamenii o folosesc pentru a construi diferite „nivele” de amuzament, oscilând de la politicosul „haha” la răutăciosul „hahahahahahaha”. „Cele mai utilizate expresii de „haha” și „hehe” sunt cele formate din patru litere. Expresiile „hahaha”, din șase litere, care exprimă un râs mai îndelungat, la fel sunt populare printre utilizatori” – spun cercetătorii de la Facebook.

number of letters

 

Tu din ce categorie faci parte: utilizatorul „LOL” sau „haha” ?