Ştiri

Tot ce trebuie să știi despre dimensiunea imaginilor pe Facebook în anul 2018

ianuarie 26, 2018

preview-full-facebook image main-06

 

Care sunt instrumentele aduse de Facebook la îndemâna utilizatorilor și cum ajungem la publicul țintă? Pentru succesul unei postări pe Facebook, un factor esențial devine imaginea.

Dacă vă întrebați cât de importantă este dimensiunea imaginilor, încercați să nu repetați greșeala unor companii care uită să-și adapteze imaginea de copertă la versiunea mobilă. Obiectivul nostru este să vă oferim un ghid complet pentru dimensiunile de conținut Facebook  – actualizat pentru începutul anului 2018.

Pentru crearea unui anunț potrivit pe Facebook, aveți la dispoziție cinci tipuri de formate: Imagine, Video, Slideshow, Carusel și Colecție.

 

Imagine – devine un tip de anunț utilizat de majoritatea utilizatorilor, pentru că este versatil și se potrivește cu obiectivul selectat. Acest tip de publicitate oferă un format curat și simplu, care poate fi folosit pentru afișarea imaginilor cu caracter inspirațional și a mesajelor ce țin publicul aproape.

imagine

*dacă intenționați să utilizați o imagine într-un carusel, prezentare de diapozitive (slideshow) sau anunț de tip Colecție, Facebook recomandă utilizarea unor imagini cu dimensiuni diferite decât specificațiile prezentate mai sus.

 

Video – acest tip de anunț vă permite să creați o poveste și mai interesantă pentru conținut, purtând un caracter mult mai interactiv. Puteți crea reclame video care conțin aproape toate tipurile de fișiere video, dar recomandarea Facebook-ului se oprește la formatul MP4 sau formatul MOV.

video

 

Reclame cu montaj (Slideshow) – sunt asemănătoare reclamelor video, folosesc mișcare, sunet și text pentru a prezenta o poveste într-un mod atrăgător. Acest tip de prezentare poate fi folosit cu orice scop, excepție fiind doar promovarea catalogului de produse. Este recomandată utilizarea imaginilor care au aceleași dimensiuni.

slideshow

 

Carusel – dacă în 2016 formatul de carusel Facebook permitea agenților de publicitate să afișeze 3-5 imagini, în prezent numărul maxim admis este de 10 imagini, titluri și linkuri sau apeluri la acțiune (call to action) într-o singură unitate de anunțuri. La sigur ați dat de ele prin news-feed. În plus, Carusel mai este îndrăgit și pentru faptul că oferă cinci căi de utilizare: 1. Evidențierea produsului; 2. Ilustrarea modului în care un produs este utilizat; 3.Relatarea unei povești; 4. Realizarea unui tur al produselor; 5. Navigarea spre un articol.

carusel

 

Colecție (canvas) – este cel mai nou tip de anunț, fiind disponibil doar pe telefonul mobil. El permite crearea postărilor mobile extrem de interesante și oferă următoarele beneficii: 1. Îmbunătățirea postărilor; 2. Creșterea gradului de cunoaștere a mărcii; 3. Mărirea razei de acoperire; 4. Direcționarea utilizatorilor spre link-uri externe; 5. Sporirea numărului de vizualizări; 6. Creșterea conversiilor pe site-ul web.colectie